Most már eltelt egy hét a digitális tanulásban. Egyre több családban beáll a saját ritmus. A kérdés, hogy a ritmus biztonságot ad-e mindenkinek a családban. Van, aki dolgozni jár, és este intézheti az otthoni dolgait, van aki home office-ban van, és egyszerre próbálja szervezni a különböző szerepeit. Mind a két munkaformának megvan az előnye és hátránya.
Viszont mindkettőnél igaz, hogy a napirend fontos. Ahogy mindenben, a munkánkban, az otthoni teendőkben egyaránt. A gyerekeknek a napirend rendkívül fontos! Nekik az ad biztonságot, hogy tudják, mikor mi következik, mit fognak csinálni, ahhoz milyen szabályok kapcsolódnak.
Ahogy haladunk előre az időben, úgy alakul ki egy napi ritmus. Ezt kell felfedezni, és rendszerként mindig alkalmazni.
A napi ritmus állandó? Nem, hisz néha közbejön más program. Ezek a kivételes alkalmak, amelyekről ugyanúgy beszélni kell a gyermekkel, mert neki erre is fel kell készülnie.
A napi ritmus nem csak a feladatokat jelenti, hanem a felelőseinek meghatározását és az önállóság növelését.
Napi ritmus példa home office-ra
- Reggeli rutin (öltözés, reggeli, fogmosás)
- Napirend megbeszélés, felírás
- Torna
- Home-office, iskolai tanulás, óvodai foglalkozás
- Ebéd készítés
- Ebéd, majd fogmosás
- Szabadtéri foglalkozás, ha van kert. Ha nincs az ablakban megfigyelő játék, hogy friss levegőt szívjon. Majd torna, hogy elfáradjon.
- Nagyoknak szabad program vagy játék, kicsiknek alvás home- office
- Családi társas
- Vacsora előkészítés
- Vacsora
- Esti rutin (fogmosás, fürdés, pizsamába öltözés)